mastermind

Mastermind jest grą logiczną, rozwijającą inteligencję.

Niegdyś była to jedna z popularniejszych gier.
Gra przyszła na świat w Izraelu w latach 60-tych jako "dziecko" pracownika poczty i eksperta w dziedzinie telekomunikacji w Tel Awiwie, o nazwisku Mordechaj Mejerowicz.

Wcześniej, jej papierowa wersja znana była za granicą jako "byki i krowy", a w Polsce jako numerki lub cyferki.

Na początku lat 70-tych grę wydano we Francji jako "Le plus Malin" - największy spryciarz.
Jej popularność sprawiła, że zainteresowała się nią brytyjska firma Invicta Plastics z Oadby hrabstwie Leicestershire, która produkowała m.in. pomoce szkolne.

W ciągu zaledwie kilku lat sprzedano ponad 5 milionów zestawów tej gry w 60 krajach.
W Polsce gra pojawiła się w roku 1976 wydana przez Krajową Agencję Wydawniczą.
Jest to gra planszowa przeznaczona dla dwóch osób, polegająca na odgadnięciu przez jednego z nich ukrytego kolorowego kodu. UWAGA - kolory mogą się powtarzać! W pierwszej wersji gry występowało 6 kolorów, obecnie najbardziej popularny jest wariant z 8 kolorami 

Poniżej znajdziesz elektroniczną formę tej gry z czterema kolorami - więc nie powinna Ci sprawić problemu. Gra zostanie rozwiązana, jeśli w ciągu 10 tur uda Ci się odgadnąć kolor tego kodu. W każdej turze wybierasz 4 kule najpierw klikając w kolor, potem w wybrane miejsce w zaznaczonym rzędzie. Każda prawidłowo odgadnięta kula (kula o właściwym kolorze na właściwym miejscu) sygnalizowana jest czarną kropką. Jeśli zgadniesz tylko kolor kuli, ale bez lokalizacji, jest to sygnalizowane białą kropką. Kliknięcie na stop oznacza poddanie partii.

Testy z BRD | Znaki drogowe | BRD 24 | Karta rowerowa | Karta rowerowa - to proste | Wiersze miłosne | 1000 pytań